Brest 2016

Ve školním roce 2016/2017 se uskutečnila další výměna mezi francouzskou školou a naším gymnáziem. Tentokrát jsme se vypravili až na nejzápadnější okraj Francie do města Brest, které se nachází ve větrné a deštivé oblasti Bretagne. Výměny se zúčastnilo 20 studentů z druhého a třetího ročníku.

Do Bretagne jsme cestovali celý první den. Sraz jsem měli už ráno na letišti Václava Havla a netrvalo dlouho a ocitli jsme se v hlavním městě Francie. Po předloňské zkušenosti jsme si na přesun na TGV (francouzský rychlovlak) nechali dostatek času, takže jsme měli i nějaký prostor na prohlídku krás Paříže. Ti odvážnější dokonce zahlédli i Eiffelovku. Následovaly asi čtyři hodiny ve vlaku a po deváté večer nás na nádraží v Brestu vítaly sympatické učitelky a jejich studenti. Nezbývalo, než se se rozloučit a prožít tak první noc ve francouzské rodině.

Druhý den jsme se sešli hned zrána ve škole, kde nás přivítal ředitel, podávala se malá svačina a pak jsme se vydali na prohlídku obřího komplexu školy. La Croix-Rouge v Brestu totiž není žádná obyčejná škola – jedná se o jedno z největších školních zařízení ve Francii. Student tak může na stejném místě strávit až 18 let – začne v mateřské školce a skončí na vyšší odborné škole. V areálu můžete potkat až 4000 studentů a 400 učitelů. Po prohlídce si studenti zahráli několik společenských her v anglickém jazyce a odpoledne se vydali objevovat město formou hry „hledání pokladu.“

Ani třetí den jsme se nenudili. Ráno nás autobus odvezl do nedalekého kláštěra na výstavu o čarodějnictví a odpoledne jsme konečně uviděli moře. Procházka po větrné pláži byla sice krátká, ale intenzivní. Ještě nás čekal rychlý přesun do městečka Quimper, návštěva katedrály a také nějaké nákupy, zejména oblíbených makrónek.

Čtvrtek byl pro nás zatím nejdelším dnem, jelikož jsme se vydali podívat na 300 kilometrů vzdálený klášter Mont Saint Michel v Normandii. Jde o velmi navštěvovanou francouzskou památku zapsanou od roku 1979 na seznamu kulturního dědictví UNESCO. Prohlídka nám zabrala celý den a my se značně unavení vrátili až po sedmé hodině.

Na páteční dopoledne si pro nás francouzští korespondenti připravili sportovní aktivitu. Naši studenti se převlékli do neoprenů a odpluli na moře na mořských kajacích. Nutno dodat, že pod vedením zkušených instruktorů. Po této náročné činnosti jsme si dali oběd v místní restauraci a odpoledne se vydali do Océanopolisu, kde nás zaujalo zejména mořské akvárium se žraloky a krmení vyder.

Sobotní den studenti strávili se svými francouzskými rodinami a v neděli nás čekal jen návrat domů. Myslím, že první část výměny byla pro studenty určitě přínosná a že se jim líbila. Nejenže si procvičili cizí jazyky, ale také si vyzkoušeli, jaké to je aspoň chvíli žit v jiné rodině s odlišnými kulturními zvyklostmi.

Na fotky z pobytu se můžete podívat ve fotogalerii.

Francouzština

Používáme soubory cookies ke zlepšení uživatelského prostředí na těchto webových stránkách, pro analýzu provozu a personalizaci obsahu a reklamy.