Botičská na Korfu

1. den Náročná cesta autobusem, 2 noci spánku jako skrčenci, celkem neuvěřitelných 32 hodin, včetně cesty trajektem a velmi nepříjemných celních procedur na makedonských hranicích.

2. den Odpolední vycházka do okolí Agios Georgios, lovy želv zelenavých a kaspických, jedovatých a kousavých šírohlavců ještěrčích, lovy štírů, štírků, stonoh a snovatek, neuvěřitelný orchidejářský ráj – kvetoucí mnohé druhy tořičů, vstavačů, serápií. Sledujte naši fotogalerii zde.

3. den Velká výprava na křižáckou pevnost Angelo Castelo, převýšení asi 600 m, výstup macchiemi s vřesovcem, planikou, celou cestu nás doprovázela smečka toulavých psů, kteří se ve finále poprali o přízeň fenky. Šrámy poraněným sokům jsme ošetřili. Viděli jsme ještěrku balkánskou v nadživotní velikosti i třípruhé mládě.

4. den Dnes jsme vzkřísili autobus a zavezl nás na jih ostrova. Nejprve jsme dobyli nedobytnou jeskyni s množstvím kostí ze sovích vývržků a s písečnými šváby. U slaného jezera Korission jsme sledovali život vodních ptáků (pisily, kulíci na hnízdě, ibis, jespák), spousty vodních korýšů a na cestě zpět k autobusu jsme překonávali nekonečné písečné duny.

5. den Dnešek byl věnovaný mořské biologii. Cestou po pobřeží jsme se dostali do zátoky, kde se odvážní vrhli do vln, vylovili hadice, ježovky, sumýše, sumýšovce, nereidky a další mořskou havěť. Návštěva zátoky byla korunována odbornou dekapitací zle zapáchající karety (viz foto). Naše planktonky prvně ochutnaly mořskou vodu a mikroskopické odpoledne bylo plné objevování úžasného mikrosvěta mořského planktonu (strontnatci, mikroskopičtí mnohoštětinatci, veligerové larvy plžů, atd.).

6. den Vyrazili jsme směrem hlavní město Kerkyra. Cestou jsme se zastavili u jezírka, kde odvážlivci lovili na své vlastní tělo pijavky, lov želv bahenních byl úspěšný jen částečně, našli jsme jednu přejetou cestou k autobusu. V Kerkyře byl úspěšný lov agamy hardůn, stejně tak i nákupy a koštování řecké kuchyně. Po setmění jsme se kochali nočním hmyzem na UV-lapáku, noční oblohou a světluščím divadlem.

7. den Za dnešní den by medaili za um měl získat pan řidič, který nás po kozí stezce vyvezl do míst, kde nikdy předtím světlo světa autobus nespatřil. Vyfuněli jsme na nejvyšší horu ostrova Pantokrator (906 m n.m.), cestou na nás čekaly orchidejové a paleontologické orgie, ti šťastnější si nasbírali druhohorní hvězdice, amonity, ramenonožce nebo zuby žraloka. Ze zajímavějších nálezů je nutno zmínit řebčíky řecké, majku nebo kohouty orebice horské.

8. den byl už víceméně opakovací a odpočinkový, aby zbyly síly na balení. Ráno vyrazila menší část lovců na želvy do místní říčky, donesli tři kousky želvy kaspické. Zbytek výpravy se vydal do svahů nad Agios Georgios, potěšil nález populace vstavače štěničného, kvetoucí mečíky, kudlanky. Doprovodná smečka toulavých psů program narušovala svým divočením – jaro přišlo i na Korfu. Odpoledne jsme zašli naposledy na pláž prohlédnout slanomilnou květenu, nalovit plankton a opět ho důkladně prozkoumat pod mikroskopy. No a večer balení.

9. a 10. den Nákupy suvenýrů v Kerkyře, odjezd trajektem na pevninu a opět nekonečná cesta zpět k domovu.

Biologie, 14. 4. 2015

Používáme soubory cookies ke zlepšení uživatelského prostředí na těchto webových stránkách, pro analýzu provozu a personalizaci obsahu a reklamy.