Volitelné semináře

Pokyny pro studenty 3. ročníku
Volba volitelných předmětů pro školní rok 2015/2016
Předměty jsou rozděleny do čtyř skupin, z každé skupiny si student musí vybrat právě jeden předmět, který bude navštěvovat celý školní rok. V případě, že některý předmět nebude možné z důvodu malého zájmu studentů otevřít, zvolí si student, kterého se to dotkne, všechny předměty znovu.
Některé předměty s nižší hodinovou dotací nepokrývají učivo nutné k maturitní zkoušce ani k přijímacím zkouškám na vysoké školy.
Vybrané předměty musí být různé, tj. student si nemůže zvolit např. kombinaci B, Ch, B, L.
Přihlašovat se budete do excelovské tabulky na https://login.microsoftonline.com/login.srf?bk=1411899733 ve složce vaší třídy (11A, 11B, 11C a 11D, soubor se jmenuje Volitelné předměty pro studenty budoucího 4. ročníku).
Přihlášení provedete zapsáním písmene x do příslušné buňky.
Na vybrané semináře se musíte přihlásit do 13. 3. 2015. Další kola proběhnou do 24. 3.
Rozdělení předmětů do skupin (Vysvětlivka: DU = dějiny umění, DG = deskriptivní geometrie)
1. skupina |
2. skupina |
3. skupina |
4. skupina |
5 h týdně |
5 h týdně |
3 h týdně |
1 h týdně |
M |
F |
Č |
Č |
Ch |
Ch |
A |
A |
B |
B |
N |
L |
D a DU |
ZSV |
FJ |
DG |
|
|
Rj |
Ch F |
|
|
M |
DU |
|
|
F |
Ch B |
|
|
Ch |
|
|
|
B |
|
|
|
Z |
|
|
|
ZSV |
|
|
|
D |
|
|
|
IVT |
|
Náplň volitelných předmětů:
Předmět |
Hodinová dotace |
Náplň předmětu |
Č |
3 |
2 h: Současná česká a světová literatura (stěžejní autoři a díla). 1 h: Nácvik interpretace literárních děl. |
Č |
1 |
Nácvik interpretace literárních děl. |
A |
3 |
Business English – úvod do odborné angličtiny. |
A |
1 |
English Science – úvod do odborné angličtiny s přírodovědným zaměřením. |
N |
3 |
Němčina v profesním životě – výuka bude zaměřena na situace, s nimiž se můžete setkat při dalším studiu, ať už v ČR nebo v zahraničí, při pracovním pobytu v německy mluvících zemích a při spolupráci se zahraničními partnery. |
FJ |
3 |
Francouzština v profesním životě – výuka bude zaměřena na situace, s nimiž se můžete setkat při dalším studiu, ať už v ČR nebo v zahraničí, při pracovním pobytu ve frankofonních zemích a při spolupráci se zahraničními partnery. |
R |
3 |
Ruština v profesním životě – výuka bude zaměřena na situace, s nimiž se můžete setkat při dalším studiu, ať už v ČR nebo v zahraničí, při pracovním pobytu v rusky mluvících zemích a při spolupráci se zahraničními partnery. |
L |
1 |
Základy latinského jazyka pro začátečníky, kteří se zajímají o studium historie, práva, filozofie, lékařství a přírodních věd. Cílem je osvojení základní slovní zásoby a gramatiky, orientace v cizích slovech pocházejících z latiny, znalost dosud používaných latinských výroků. |
M |
5 |
3 h: Rozšíření a procvičení všech částí matematiky. 2 h: Komplexní čísla, diferenciální a integrální počet. Vhodné pro zájemce o ekonomické a technické obory. |
M |
3 |
Rozšíření a procvičení všech částí matematiky, úvod do diferenciálního počtu a komplexních čísel. Vhodné pro zájemce o ekonomické a přírodovědné obory. Předmět není dostatečný k přípravě na profilovou (školní) maturitu z matematiky. |
DG |
1 |
Úvod do deskriptivní geometrie – rozvíjení prostorové představivosti, základy zobrazování prostorových útvarů do roviny – črtání a rýsování (bez výpočtů). Metody zobrazování – Mongeovo promítání, axonometrie. Vhodné pro zájemce o technické vysoké školy. |
F |
5 |
3 h: Rozšíření a procvičení všech částí fyziky. 2 h: Speciální teorie relativity, astrofyzika, fyzika mikrosvěta, kvantová fyzika, elektromagnetické kmitání a vlnění. Vhodné pro zájemce o technické obory. |
F |
3 |
Rozšíření a procvičení všech částí fyziky. Vhodné pro zájemce o přírodovědné obory. Předmět není dostatečný k přípravě na maturitu z fyziky. |
Ch |
5 |
3 h: Repetitorium z anorganické a anorganické chemie, systematická chemie, výpočty v chemii. 1 h: Chemie přírodních látek a biochemie. 1 h: Fyzikální chemie. |
Ch F |
1 |
Fyzikální chemie – vhodné pro technické a fyzikální obory Předmět není dostatečný k přípravě na maturitu z chemie. |
Ch B |
1 |
Biochemie – vhodné pro biologické a lékařské obory. Předmět není dostatečný k přípravě na maturitu z chemie. |
Bi |
5 |
2 h: Systematika organismů 2 h: Lékařská fyziologie a biologie nemocí člověka 1 h: Obecná biologie, genetika |
Bi |
3 |
2 h: Lékařská fyziologie a biologie nemocí člověka 1 h: Obecná biologie, genetika Předmět není dostatečný k přípravě na maturitu z biologie. |
Z |
3 |
Rozšíření tematických celků učiva 1. – 3. ročníku. |
ZSV |
5 |
1 h: Psychologie – funkční modely osobnosti 1 h: Sociologie – postmoderní společnost 1 h: Právo – trestní, občanské, rodinné 1 h: Filosofie – filosofická antropologie, postmoderní filosofie 1 h: Ekonomie – investiční rozhodování, marketing |
ZSV |
3 |
1 h: Právo – trestní, občanské, rodinné 1 h: Filosofie – filosofická antropologie, postmoderní filosofie 1 h: Ekonomie – investiční rozhodování, marketing |
D + DU |
5 |
3 h: České a světové dějiny s důrazem na propojení událostí; práce s dobovými dokumenty. Rozšíření tematických celků probíraných v 3. ročníku. 2 h: Dějiny výtvarného umění, hudby a architektury. |
D |
3 |
České a světové dějiny s důrazem na propojení událostí; práce s dobovými dokumenty. Rozšíření tematických celků probíraných v 3. ročníku. |
DU |
1 |
Dějiny výtvarného umění a architektury |
IVT |
3 |
Programování a algoritmizace. |